Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos
Inovația, ca răspuns rezilient la constrângeri, nu este doar apanajul companiilor mari care dispun de bugete substanțiale de R&D ci și must-ul business-rilor antreprenoriale. Aflați mai multe de la Adina Filculescu, antrepreanoarea motivată în egală măsură de frumos și de lucrul bine făcut, care, în 2008, a pus bazele enRose.
Ce înseamnă pentru tine inovația, ce înseamnă în contexul specific al business-ului enRose?
Dezvoltare – acesta este primul cuvânt pe care îl asociez cu inovația în business-ul meu. Am pornit dintr-o eră, nu prea îndepărtată, însă diferită de ceea ce se întâmplă azi, când totul se petrecea offline. Ne axam mult pe puterea împărtășirii experienței positive, word of mouth, iar lumea din domeniul design-ului floral și al organizării de evenimente atingea cu greu, și poate doar tangențial, online-ul.
Am simțit de la început că social media, atunci era vorba doar de Facebook, el însuși aflat la început în 2009, este o cale prin care putem ajunge la clienți, nu numai într-un sens strict de vânzare, ci de creare a unei stări, un mix de inspirație și emoție. Apoi, a venit investiția într-un magazin online real, care să crească nivelul digitalului în poveste enRose. Și aș spune că a fost o abordare bună, în urmă cu aproape 6 ani, întrucât it paid off, cum s-ar spune. E-commerce-ul este astăzi piatra de temelie a afacerilor.
De asemenea, pentru mine inovația depășește linia tehnologică și se aplică în fiecare lucru pe care îl facem diferit de la un an la altul, printr-o nouă perspectivă mult mai eficientă, fie că vorbim de design inovativ prin mixul inedit de elemente, fie de o nouă procedură de lucru care eficientizează fluxul operațional.
Pentru mine inovația depășește linia tehnologică și se aplică în fiecare lucru pe care îl facem diferit de la un an la altul, printr-o nouă perspectivă mult mai eficientă.
Care sunt sursele voastre de inspirație pentru inovație? Cum le transpuneți, ca organizație, în inițiative de business? Exemple de astfel de inițiative deja implementate.
Se pot împărți pe mai multe planuri. Primul dintre ele este cel legat exclusiv de funcționarea afacerii și hibridul între online și offline – spun hibrid, întrucât nu poți organiza un eveniment doar de la distanță – cine ar mai pune decorațiunile? Am mizat pe o dezvoltare digitală cu mult înainte de acest an, îmbinând eficiența unui magazin online pe care îl îmbunătățim constant, social media și advertisingul online. Pentru un business mic, nișat, aceste lucruri, ce păreau inovatoare pentru alții acum câțiva ani, au devenit un MUST pentru a putea crește și a rămâne pe piață.
Apoi, ne putem referi la inovația în domeniul designul floral și aici pășim în latura artistică a business-ului, cea mai plăcută și admirată. Suntem mereu conectați la trendurile internaționale, le anticipăm și avem curaj să le implementăm, chiar dacă uneori pare avantgardist, întrucât ne bazăm pe apetitul clienților noștri pentru piese unicat, cu totul personalizate în funcție de stări și emoții. Realmente lucrăm cu acestea, ca să oferim o întreagă poveste. Mi se pare cu atât mai interesant procesul de inovație atunci când ai de fapt mai multe limitări: resurse disponibile, preferințele clientului, ce poate oferi locul în care este organizat evenimentul, bugetul clientului și toți ceilalți factori de care trebuie să ținem cont în organizarea evenimentului.
Tot în domeniul designului floral, ecologia și-a făcut simțită influența tot mai mult în ultimii ani: se trece încet încet la o diminuare a elementelor non-eco-friendly, cum este de exemplu buretele. Am găsit alternative – aici chiar e nevoie de un spirit ușor inovator. Ne străduim să investim în lucruri de cea mai bună calitate, pentru ca oamenii să se poată baza pe acele piese și să le refolosească ei înșiși, ca să reducem risipa și cumpărături de timp binge.
Suntem mereu conectați la trendurile internaționale, le anticipăm și avem curaj să le implementăm, chiar dacă uneori pare avantgardist.
În ce fel criza prin care tocmai trecem a influențat felul în care ne raportăm la inovație?
A fost un push și mai puternic pentru trecerea la e-commerce, pentru cei care nu făcuseră acest lucru. Aș îndrăzni să spun că este ultimul tren, deoarece, tendința era deja de un deceniu, iar un site, un brand, are nevoie de o indexare solidă în Google, iar acest lucru nu se poate face peste noapte.
Digitalul ne-a ajutat enorm să comunicăm cu oamenii, să împărtășim povești, istorii, lucruri frumoase. Dar este adevărat în egală măsură că lipsește interacțiunea umană și acest lucru se resimte și asupra noastră tot mai acut.
Aveam lunar workshop-uri de maxim 12 – 14 persoane, creat mereu în jurul unor stiluri și povești – ne jucam într-un mod foarte teatral și se transformau în seri pline de bucurie. Nu era o parte esențială a business-ului, financiar vorbind, dar era o seva de satisfacție. Și nu, online nici nu se poate compara experiența! De aceea, am refuzat să trecem pe…Zoom cu workshop-urile
Ce proiecte de inovaţie dezvoltaţi în prezent? Ce urmează? Care sunt planurile de viitor?
Acum suntem în mood-ul sărbătorilor de iarnă. Luna decembrie este mereu una aglomerată pentru noi – și ne place! Am dezvoltat portofoliul de produse în ultima lună, introducând și promovând o secțiune de cadouri, torturi, deserturi franțuzești, șampanii și cutii pentru bărbați (ei sunt mereu neglijați) . Am dat o față nouă Home-page-ului de pe www.enrose.ro care să fie și mai prietenoasă pentru clienții noștri. Am introdus încă din primăvară abonamentele lunare prin care livrăm flori săptămânal acasă și o serie de alte beneficii – acestea au avut un ecou minunat la prietenii noștri, chiar și pentru clienții noi au fost o alegere primită cu bucurie.
Încă un proiect nou dezvoltat în vara aceasta – pentru că în trecut nu aveam timp să îl putem realiza așa cum ne doream – este peisagistica atât pentru amenajarea grădinilor, cât și a balcoanelor sau teraselor de bloc. Nu era un domeniu dezolvat în România, ci specific altor țări vestice care pun un accent deosebit pe această latură estetică. Dar iată că pandemia a mai schimbat din mentalități și am pornit și noi în această aventură.
Exemple de bune practici în managementul inovaţiei de la companiile pe care le admiri?
Implicare în CSR. Admir proiectele de responsabilitate socială, de caritate atât la companii din domeniul nostru, dar și din orice altă zonă. Am văzut cât de multă bucurie aduc asemenea proiecte pentru beneficiari și îmi este tot mai clar că dăruind, vei dobândi, ca să citez din Nicolae Steinhardt. Sperăm să pășim și noi, cu enRose, în asemenea proiecte prin care să oferim bucurie și speranță.
Despre Adina Filculescu și enRose
Designul floral implică deopotrivă emoție și rațiune, astfel încât cele două emisfere cerebrale să conlucreze organizat pentru a desăvârși lucruri care ne ancorează în prezent și au toate șansele să ne prefigureze viitorul.
La 33 de ani, tânăra antreprenoare Adina Filculescu se bucură de roadele unei afaceri înfloritoare dezvoltată începând cu 2008. Pasiunea pentru designul floral și atracția față de aerul chic specific franțuzesc, accentuate printr-o eleganță discretă și o doză de creativitate, conturează firesc povestea enRose. De fapt, enRose e mai mult decât o poveste. E o stare, un stil, o experiență, toate acestea regăsite în conceptele de design floral și de eveniment.
Interviul „Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos” original poate fi citit și aici.
Sursă: www.marketingfocus.ro
Secrete pentru ca florile sa reziste mai mult timp
Frontpage Article, NewsIata intrebarea pe care o primim cel mai des: „Cum rezista florile mai mult timp? “. De aceea, ne-am gandit ca este momentul ca floristii nostri sa impartaseasca cu voi cateva secrete, rapide si simple, pentru a prelungi durata de rezistenta a florilor taiate.
Cel mai des cumparatorii deleaga vina pe factorii externi, precum conditiile meteo extreme (prea cald, prea frig) sau calitatea florilor achizitionate de la vanzator. Desi este adevarat ca aceste doua exemple influenteaza durata timpului in care o floare se ofileste, experienta ne-a invatat ca modul in care florile sunt tratate dupa cumparare este esential in rezistenta lor.
Bonus enRose: un pliculet de conservant face minuni in extinderea duratei de viata a florilor voastre! De aceea, va recomandam sa cereti intotdeauna floristului de la care achizitionati florile, un plic de conservant pentru buchetul vostru.
Buchetele enRose vin insotite de o brosura cu sfaturi de ingrijire a florilor si cu un pliculet de conservant/ hrana pentru flori.
Anemonele – unele dintre cele mai iubite flori
News, We Love FlowersVă dezvăluim taine din lumea fascinantă a florilor, iar anemonele, prin delicatețea și gingășia lor, sunt cu adevărat unele dintre cele mai apreciate flori din întreaga lume.
Botanică
“Anemone” este un gen de plante care cuprinde aproximativ 120 de specii de flori, din familia Ranunculaceae. Așadar, sunt înrudite și cu Ranunculus, mai ales dacă urmărim structura tubulară a tulpinii.
Anemonele mai sunt numite “flori de vânt”, iar denumirea își are originea în limba greacă (ánemos – vânt). De asemenea, apariția anemonelor se spune că aduce primele adieri de vânt de primăvară – iar noi le considerăm una dintre cele mai frumoase flori de primăvară!
Pentru că nu înfloresc niciodată mai devreme de 15 martie și nici după 10 mai, perioada limită în care cade Paștele, mai este numită și floarea Paștelui (ne referim aici la florile plantate în grădină sau la cele
care cresc în mod natural).
Toate florile din specia anemone sunt originare din regiunile montane din jurul Mării Meditenane. Desigur, ele sunt crescute și în serele din Olanda, de unde provin anemonele pe care noi le folosim în buchete și
aranjamentele florale.
Paletă cromatică
Ca paletă cromatică, le întâlnim în varianta de alb, roșu, lila. mov, fuchsia, magenta, chiar și galben. Miezul lor este de un blumarin inchis, deseori confundat cu negru (dar culoarea neagră nu există în natură). Cele albe cu miezul închis sunt denumite într-un mod sugestiv Anemone Panda. Simpatic, nu-i așa?
Legende
Există multe legende în jurul acestor flori delicate. Se spune că florile de anemone au puteri protectoare, fiind considerate o barieră împotriva gândurilor și dorințelor malefice și a spiritelor rele.
Una dintre legende spune că anemonele reprezintă lacrimile Afroditei. Anemona este simbolul tinereții, frumuseții, dragostei, dar poate fi asociată și cu suferința cauzată de pierderea acestora.
Florile de anemone au inspirat foarte mulți artiști în picturile lor. Cu siguranță ați auzit de celebrele anemone ale lui Ștefan Luchian.
Disponibilitate
Chiar dacă le vedeți în multe dintre buchetele noastre, aceste flori iubite au o sezonalitate aparte. Anemonele sunt disponibile din a doua jumătate a lunii septembrie până la finalul lunii mai, cu putin noroc

chiar și în iunie. Așa că dacă ai nunta în lunile iunie-iulie-august, vom găsi cu siguranță alte flori spectaculoase pentru buchetul tău de mireasă, cum ar fi bujorii.
Floristică
Anemonele au o “viață în vază” (vase life) de 5-7 zile maxim, sunt niste flori foarte delicate, mai ales pentru că au o tulpină tubulară și fragilă. Ar trebui să le punem în puțină apă rece și proaspătă (3cm)
pentru ca tulpina să nu putrezească mai repede dacă stă în apă multă. De asemenea, recomandăm schimbarea apei zilnic și cozile taiate câte 2 cm. În cazul acestor flori, tulpina poate fi tăiată și drept. În funcție de gradul de înflorire al anemonelor, putem folosi substanța de înfloriredoar în cazul în care ne dorim acest lucru (de exemplu, când au sosit îmbobocite de de la depozitul de flori).
Pentru o ușurință mai mare de înfigere în burete puteți face o gaură cu tija altei flori (de exemplu a unui trandafir) și înfiptă tija anemonei cu precizie în locul astfel creat. O sârmă cu grosimea de 0.8 mm în interiorul tulpinii îi va mări rezistența.
Atunci când lucrăm cu anemonele în buchetele de mireasă, le dispunem deasupra celorlate flori deoarece având petalele atât de fragile s-ar strivi între celelalte flori. Plus că au valoare de “flori vedetă” și vor potența șarmul buchetului.
Anemonele – unele dintre cele mai iubite flori, după cum frumos am povestit și mai sus, vor rămâne mult timp reprezentantele eleganței și purității.
Aranjamente și buchete enRose cu „Anemonele – unele dintre cele mai iubite flori”:
Buchet de mireasă cu anemone Marvellous – enRose
Aranjament floral de masă Songs of Freedom – enRose
Buchet cu anemone și bujori Innocence – enRose
Buchet de mireasa Velvet Anemone – enRose
Sfaturi și sugestii de decorare a mesei de Paște
We Love FlowersSărbătoarea de Paște
…este un moment important pentru a fi petrecut cu familia și prietenii apropiați și o ocazie minunată de a-i aduna la masă, dar și de a crea o atmosferă festivă și primitoare în casa ta (cei răutăcioși ar adăuga și că astfel se duce pe apa sâmbetei un an de terapie).
Decorarea mesei de Paște creează o atmosferă festivă și adaugă o notă de frumusețe și eleganță. Sărbătorile de Paște reprezintă mult mai mult decât atât la nivel spiritual, însă ne dă o stare de bine să fim înconjurați de lucruri frumoase.
Nu e greu să alegi câteva frunze din curte sau din bucătărie, câteva fire de trifoi, de leuștean și multe coji de ceapă sau să faci un decor central de masă. Ce ne vine greu este să ieșim din tumultul cotidian și stresul acumulat si să ne oprim pentru câteva clipe, pentru a ne reconecta la momentul prezent.
Toate aceste pregătiri nu înseamnă nimic dacă nu devenim conștienți și recunoscători de prezența celorlalți în viața noastră, dacă nu ne așează „acasă” acolo unde este locul sufletului.
Orice sărbătoare are rolul să ne trezească și să revenim la cine suntem cu adevărat, la timpul prezent, la suflet, la pace, la iubire. Este o tradiție pe care încercăm să o ținem vie.
Iată câteva sfaturi și sugestii de decorare a mesei de Paște
Așadar, decorarea mesei de Paște poate fi o experiență plăcută, relaxantă, creativă și distractivă. Adăugarea de flori proaspete poate îmbunătăți cu ușurință aspectul mesei și poate crea o atmosferă plină de viață. Există într-adevăr multe opțiuni diferite pentru decorarea mesei de Paște, însă încercați să păstrați totul simplu și elegant.
Vă dorim un Paște cu bucurie și pace!
Decorul de Crăciun de la cafeneaua Boiler x Guido
NewsAducem Crăciunul în oraș! Orice poveste prinde viață când crezi suficient în ea! Am decorat la Boiler X Guido de sărbătoare o mașină Toyota Land Cruiser, de un galben luminos perfect asortat cu tavanul cafenelei. Un loc numai bun de fotografiat pe Calea Victoriei! Bucurați-vă de sărbători împreună, bucurați-vă de frumos!
Fiecare are un mod propriu de a transmite un gând de recunoștință pentru oraș, iar al celor de la Boiler x Guido a fost de a decora de Crăciun clădirea istorică ce găzduiește cafeneaua. Printr-o sincronicitate surprinzătoare, eram în cafenea la momentul potrivit. Calea Victoriei merită mai multă lumină de sărbătoare decât au pus cei responsabili cu acest lucru. Așa că tema a fost trasată în linii mari – să respectăm arhitectura clădirii, să o punem în valoare într-un mod elegant și să punem un strop de magie în stilul enRose. Și să facem peste 1000 de postări pe Instagram, target care a fost atins din primele 3 zile.
Ușa monumentală, cu detaliile ei de feronerie, a fost cadrul perfect pentru acest decor. Am mers pe un decor cu brad natural decorat cu elemente naturale (conuri, scorțișoară, felii de portocală) și globuri roșii și albe. Decorul a fost completat de o Toyota Land Cruiser fj40 din 1977, de un galben luminos perfect asortat cu tavanul cafenelei, care a devenit rapid punct de atracție. Era coadă la fotografii și noi nici nu terminasem de decorat.
Orice poveste prinde viață atunci când crezi suficient de mult în ea. Visul nostru este de a aduce bucurie prin ceea ce facem și să livrăm un decor ancorat în tendințele internaționale, așa cum admirăm și în alte capitale ale lumii.
Orașul se schimbă prin intermediul oamenilor, pentru oameni. Bucureștiul se transformă și se adaptează necesităților actuale ale locuitorilor, care își doresc un nivel ridicat de accesibilitate și servicii cât mai calitative. Un oraș în continuă transformare trebuie să fie definit de creativitate pentru a fi atrăgător pentru locuitorii săi, pentru vizitatori și investitori.
Îndemnul nostru este să vă bucurați un pic de magia asta! Bucurați-vă de sărbători împreună, bucurați-vă de frumos!
Despre imobilul Construcția Moderna
Clădirea în care se află cafeneaua Boiler X Guido este o veche clădire interbelică, practic primul bloc de apartamente din București, ridicată într-o perioadă în care viața “la bloc” abia se deschidea în fața bucureștenilor.
Imobilul are o formă de L, pe Calea Victoriei colț cu Strada Frumoasă, fiind construită de societatea Construcția Moderna, nume inscripționat pe frontispiciul edificiului. Deși a fost proiectat pentru a oferi apartamente relativ ieftine, decorațiunile și dotările interioare și exterioare se încadrează în sfera luxului accesibil, cum am spune azi.
Pardoseala holurilor imobilului este din mozaic venețian (spartură de marmură), dublat de un bandou de marmură albă. Scările sunt din marmură albă, iar feroneria balustradei de la scară prezintă motive decorative care apar și la feroneria liftului și a balcoanelor. Ușa de acces în scară este din lemn de stejar, la fel cum erau inițial și ușile apartamentelor.
Fațadele sunt fără îndoială cele mai spectaculoase elemente ale imobilului, cu frontoanele ferestrelor circulare sau triunghiulare și console numeroase și divers decorate: frunze de măslin, bumbi, motive vegetale, ciorchine etc.
O clădire de văzut și iubit. Și, bineînțeles, de fotografiat.
Credit foto: Elena Corbu
Ikebana
NewsMultă lume crede că noi „facem Ikebana”, așa că articolul acesta vrea să explice diferența dintre tehnica Ikebana și activitatea designerului floral.
Ikebana reprezintă arta de a face florile să trăiască în apă (în japoneză „ikery” înseamnă a face să trăiască si „bana” înseamnă floare). La început, Ikebana era folosită pentru decorarea altarelor templelor, mai târziu fiind regăsită ca ornament pentru altarul din casă sau în spații publice. Se poate spune că istoria ikebanei începe cu oferirea florilor lui Buddha.
Principiile de bază ale aranjamentelor florale în stil Ikebana sunt predominanța liniei asupra culorii și exprimarea triunghiului Cer-Om-Pământ. Florile sunt înfipte în ace kenzan (o perniță cu ace fixată pe o placă de plumb), iar conducerea liniei este cursivă, frumoasă, fapt ce accentuează tensiunea interioara. Se ține cont și de tandemul masculin – feminin.
Florile se pun în vaze împreună cu frunze și aranjarea lor în spațiu exprimă originea lor. Se folosesc numai plante autohtone întâlnite în natură (crizanteme, nuferi, iriși, flori de cireș, bujori, azalee), pline de semnificații. Formele de lucru sunt puse înaintea unui fundal și florile se aranjează asimetric. Scheletul unui astfel de aranjament floral este alcătuit din trei elemente (ramuri și/ sau flori): Sin (Cerul), Soe (Omul) si Hikae (Pământul). Potrivit concepției japoneze, omul tinde mereu spre cer, dar destinul său este să rămână pe pământ. Florile din cadrul aceleiași familii de flori nu sunt folosite împreună dacă sunt de culori diferite. În schimb, florile mari și mici, deschise sau semideschise pot ajunge una lângă alta, cele mari în partea superioară, iar cele mici așezate jos. În această construcție sunt foarte importante unghiurile de așezare a florilor.
Pentru japonezi, frumusețea decurge mai mult din silueta materialul vegetal care reprezintă mult mai bine creșterea, decât din culorile și mărimea florilor. Perfecțiunea liniara, ca expresie a creșterii naturale, este tot ce se poate mai frumos. Dragostea față de natură, față de creșterea plantei în toate fazele ei, este dovedită de respectul acordat acesteia.
Meșteșugul designerul florist devine artă atunci când opera terminată, în afara faptului că respectă regulile meseriei, are un caracter individual, are putere de exprimare și un conținut artistic. Un designer floral combină elemente astfel încât frumusețea lor să fie pusă în valoare. Pe lângă cunoștințe teoretice și experiență practică, acesta trebuie să aibă talent, fantezie și mult bun gust. Toate acestea trebuie cultivate prin perfecționare continuă, ca să se ajungă la un nivel artistic adecvat. Chiar dacă gusturile nu se discută, pentru a aprecia lucrarea unui designer este nevoie de bun gust și un simț al frumosului antrenat.
Nu pretindem că „facem Ikebana”, dar preluăm principiile estetice ale acestei tehnici și le transpunem în aranjamente florale, cărora recunoaștem că le lipsește o disciplină atât de strictă și riguroasă. Lăsăm creativitatea să își facă de cap și ne dăm în vânt după creațiile asimetrice pentru că asimetria dă artei o diversitate surprinzătoare, la fel cum în natură nu este nimic perfect simetric.
Pentru a învăța mai multe despre tehnica Ikebana, puteți participa la Workshop-ul de design floral FLORAIKU, în data de 17 Noiembrie, unde împreună dăm viață unor creații pline de frumusețe, prospețime și fericire.Pentru mai multe detalii, vă rugăm adresați-vă consultanților noștri la telefon 0799.950.999 sau pe email la office@enrose.ro.
Ne găsiți și pe Facebook sau pe Instagram.
Floraiku Workshop de design floral contemporan
NewsContinuăm seria workshopurilor! Îți propunem ca împreună să dăm viață unor creații pline de frumusețe, prospețime și fericire, așa că te invităm la un workshop de design floral contemporan, de inspirație japoneză și centrat pe tehnici sustenabile de lucru.
Floraiku este un haiku floral, o invitație la bucurie printr-un atelier de creație florală, o adevărată terapie de bună dispoziție după o zi lungă, o activitate care să te scoată din tumultul cotidian pentru a te introduce în lumea fascinată a florilor.
JOI, 17 noiembrie, la ceas de seară, galeria enRose se va transformă într-o oază Zen a mâinilor creative. Vom crea împreună un aranjament floral într-un vas minimalist, folosind ca suport kenzanul, inspirându-ne din principile Ikebana.
Adina Filculescu, fondatoarea studioului enRose și gazda serii, te va iniția în secretele arhitecturii si construcției unui aranjament floral: cum privești proporțiile respectivei piese florale, cate culori introduci și ce fel de tipuri de flori folosești, cum prelungești prospețimea florilor și multe alte tips & tricks.
Vei realiza un design floral în culori pastelate, care va însufleți casa ta sau va putea fi un dar minunat. Vei avea la dispoziție o selecție de flori proaspete, selecție de flori pentru textură, dispuse în ikebana. Acest stil implică concentrarea atenției pe accentele vegetale și pe estetică.
Oferă acest workshop cadou unei persoane dragi, ca semn al iubirii și prețuirii tale. Va fi un dar neprețuit!
*Locurile sunt limitate pentru ca fiecare participant să se bucure de atenție și îndrumare.
În cadrul atelierului, vei descoperi câteva din tainele designului floral, noțiuni precum:
CÂND: joi, 17 noiembrie 2022, de la ora 18:00
UNDE: Galeria enRose, strada Icoanei, nr. 40, parter, București
Susținut de Adina Filculescu, designer floral certificat internațional, alături de echipa enRose
De ce să participi la Floraiku – workshop de design floral contemporan
Acest workshop de design floral are o durată de 3 ore și este dedicat celor pasionați de decorațiuni și accesorii inedite, dar și celor aflați la început de drum care își doresc o provocare creativă!
Costul participării workshop-ul de design floral Floraiku este de 500 lei/persoană. În preț sunt incluse toate florile proaspete, materialele și elementele de care ai nevoie pentru aranjamentul tău, pe care îl vei lua acasă! Te vei putea bucura de creația ta, aplicând tehnicile învățate pentru a realiza noi piese de design floral.
Sub îndrumarea Adinei și a echipei enRose, vei crea un aranjament floral într-un vas deosebit. Vom folosi o tehnică de design contemporan, prietenoasă cu mediul și ușor de întreținut, ulterior.
Workshop-urile de design floral enRose au devenit cadouri inedite pentru cei dragi, pasionați de artă, flori și frumos, de aceea avem un voucher cadou, cu sigiliu, pe care putem scrie mesajul tău personalizat și îl vom livra gratuit în București. Sau pe care îl putem trimite rapid pe mail, în format digital. Dăruiește o experiență florală, senzorială și creativă.
Tortul delicios și vinul sunt din partea noastră!
Pentru înscrieri, contactează-ne pe office@enrose.ro sau la numărul 0799.950.999 sau comanda online.
Înscrie-te la workshop-ul de design floral contemporan Floraiku, marca enRose, și fii în tendințele internaționale!
P.S. În creațiile florale vom folosi și mult iubitele anomone.
Wax flower: floarea care răspândește sentimente de bucurie
NewsNe-ați auzit de multe ori vorbind despre Wax Flower. O folosim cu mult drag în coronițe, buchete de mireasă sau în aranjamentele noastre.
Mulțumită vieții ei lungi în vază și a formei florilor sale deosebite, Wax Flower este o opțiune foarte populară în aranjamentele florale. Fiind simbolul unei căsnicii reușite și fericite, multe ocazii sunt pline de această floare minunată, de la buchetul de mireasă, la aranjamente florale pentru masă.
Este o plantă originară din Australia, ce poate fi găsită sub forma unor mici tufișuri.
Numele său popular este inspirat de învelișul cerat pe care îl au florile și frunzele sale. Wax flower are și un miros plăcut, asemănător cu al lămâiței, care se simte atunci când strivești ușor frunzele.
Ne place Wax flower pentru că este o floare deosebit de rezistentă. Ea poate fi folosită și în aranjamentele de iarnă, datorită frunzelor sale ce seamănă cu acele de pin.
Culorile sale variază de la alb, la roz deschis, lila și violet închis, în funcție de soi, dar și de maturitatea plantei. Și există și o varietate cu frunze crețoline (double) și chiar o variantă nouă galbenă.
Vă rugăm adresați-vă consultanților noștri la telefon 0799.950.999 sau pe email la office@enrose.ro, pentru a cere un buchet personalizat cu Wax Flower. Se poate realiza în diverse culori, și cu o gama largă de flori, în funcție de sezon.
Pentru mai multe modele și informații, ne găsiți pe Facebook sau pe Instagram.
Top 7 plante pet friendly
Frontpage ArticleHouse photo created by wayhomestudio
Cei cu animale de companie s-au întrebat care sunt cele mai bune plante pentru prietenii lor blănoși. Cel mai bine este să alegem niște plante pet friendly, pentru a ne proteja animăluțele, de aceea ne-am gândit să alcătuim un top 7 plante pet friendly al celor mai adecvate plante pentru câini și pisici.
Cu toții ne dorim să avem o casa cât mai frumoasă, iar metodă din ce în ce mai populară, mai ales de la debutul pandemiei, este de a înfrumuseța spațiul interior cu cât mai multe plante. Dar ce ne facem când deja avem câțiva prieteni păroși în casă?
Pentru animăluțele noastre curioase, o gustare dintr-o plantă poate fi toxică (se poate ajunge chiar de intervenții medicale). Din acest motiv, trebuie să ne alegem cu grijă plantele de interior. Fie că avem câini, pisici, hamsteri, sau chiar cai, toți trebuie sa fie feriți de posibili dăunători.
Iată câteva din plantele noastre pet friendly preferate, pe care le-am clasat într-un Top 7:
1. Feriga
Frumoasa ferigă se află, de asemenea, la capătul inferior al spectrului de întreținere, deoarece necesită îngrășământ o dată la fiecare două luni. Pisicuța ta poate să lovească feriga cât vrea ea, iar cățelul tău poate chiar să o muște. Această plantă este sigură pentru pisici și câini și una dintre plantele pet friendly preferate de clienții noștri.
2. Palmierul Chamaedorea
Putem sa îl punem pe o noptieră sau un birou care nu este prea aproape de o fereastră, deoarece acest palmier are nevoie doar de câteva ore de lumină indirectă pe zi. În plus, te poate duce cu gândul la acea vacanță exotică la care tot visăm.
3. Hypoestes phyllostachya
Această plantă superbă poate crește până la trei metri înălțime în habitatul său natural din Madagascar. Cu toate acestea, într-un vas din interiorul casei tale, planta cu frunze pătate ajunge până la numai aproximativ 25 centimetri înălțime. Mai este denumită și Polka Dot Plant.
4. Orhidee
Puține plante oferă un aer la fel de elegant ca o orhidee. Din fericire, puteți adăuga una în casa voastră fără a reprezenta o amenințare pentru căței. Se dezvoltă cel mai bine în lumină parțială/ indirectă. Ca udare, recomandăm udarea cu apa o dată pe săptămână în timpul iernii și de două ori pe săptămână în lunile mai calde.
5. Palmierul Areca
Palmierul Areca Premium
Doriți să vă uimiți oaspeții în timp ce vă protejați și animalele de companie? Dacă răspunsul este da, Palmierul Areca Premium este soluția perfectă! Cunoscut și sub numele de palmier fluture, crește până la un metru și jumătate înălțime și are frunze mari și îndrăznețe. Va deveni un punct focal în orice cameră pe care alegi să o înnobilezi prin prezența sa.
6. Marantha
…sau Planta care se roagă este completarea listei noastre de plante sigure pentru pisici și câini. Cu frunzele sale atrăgătoare și culori elegante, este greu să dăm vina pe animăluț dacă vor gustă puțin din ea. Veste bună este că ei nu vor păți nimic dacă vor mușca din ea.
7. Pachira aquatica
Planta naturala Pachira aquatica
Arborele Pachira este nativ din Africa centrală. Acolo el crește lângă mlaștini și ajunge la aproximativ 18 metri înălțime. Produce niște fructe extrem de asemănătoare castanelelor. este o planta durabilă, adaptându-se ușor la diverse condiții… și este de asemenea o plantă pet friendly. Să vă mai spunem că este supranumită și planta banilor sau Arborele norocos?
enRose oferă servicii de peisagistică, pentru terase, balcoane, grădini interioare și spații de birouri. Se poate asigura mentenanța acasă sau la birou. Pentru detalii și oferte personalizate, adresați-vă consultanților noștri la telefon 0799.950.999 sau pe email la office@enrose.ro
Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos
Corporate, NewsConstrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos
Inovația, ca răspuns rezilient la constrângeri, nu este doar apanajul companiilor mari care dispun de bugete substanțiale de R&D ci și must-ul business-rilor antreprenoriale. Aflați mai multe de la Adina Filculescu, antrepreanoarea motivată în egală măsură de frumos și de lucrul bine făcut, care, în 2008, a pus bazele enRose.
Ce înseamnă pentru tine inovația, ce înseamnă în contexul specific al business-ului enRose?
Dezvoltare – acesta este primul cuvânt pe care îl asociez cu inovația în business-ul meu. Am pornit dintr-o eră, nu prea îndepărtată, însă diferită de ceea ce se întâmplă azi, când totul se petrecea offline. Ne axam mult pe puterea împărtășirii experienței positive, word of mouth, iar lumea din domeniul design-ului floral și al organizării de evenimente atingea cu greu, și poate doar tangențial, online-ul.
Am simțit de la început că social media, atunci era vorba doar de Facebook, el însuși aflat la început în 2009, este o cale prin care putem ajunge la clienți, nu numai într-un sens strict de vânzare, ci de creare a unei stări, un mix de inspirație și emoție. Apoi, a venit investiția într-un magazin online real, care să crească nivelul digitalului în poveste enRose. Și aș spune că a fost o abordare bună, în urmă cu aproape 6 ani, întrucât it paid off, cum s-ar spune. E-commerce-ul este astăzi piatra de temelie a afacerilor.
De asemenea, pentru mine inovația depășește linia tehnologică și se aplică în fiecare lucru pe care îl facem diferit de la un an la altul, printr-o nouă perspectivă mult mai eficientă, fie că vorbim de design inovativ prin mixul inedit de elemente, fie de o nouă procedură de lucru care eficientizează fluxul operațional.
Care sunt sursele voastre de inspirație pentru inovație? Cum le transpuneți, ca organizație, în inițiative de business? Exemple de astfel de inițiative deja implementate.
Se pot împărți pe mai multe planuri. Primul dintre ele este cel legat exclusiv de funcționarea afacerii și hibridul între online și offline – spun hibrid, întrucât nu poți organiza un eveniment doar de la distanță – cine ar mai pune decorațiunile? Am mizat pe o dezvoltare digitală cu mult înainte de acest an, îmbinând eficiența unui magazin online pe care îl îmbunătățim constant, social media și advertisingul online. Pentru un business mic, nișat, aceste lucruri, ce păreau inovatoare pentru alții acum câțiva ani, au devenit un MUST pentru a putea crește și a rămâne pe piață.
Apoi, ne putem referi la inovația în domeniul designul floral și aici pășim în latura artistică a business-ului, cea mai plăcută și admirată. Suntem mereu conectați la trendurile internaționale, le anticipăm și avem curaj să le implementăm, chiar dacă uneori pare avantgardist, întrucât ne bazăm pe apetitul clienților noștri pentru piese unicat, cu totul personalizate în funcție de stări și emoții. Realmente lucrăm cu acestea, ca să oferim o întreagă poveste. Mi se pare cu atât mai interesant procesul de inovație atunci când ai de fapt mai multe limitări: resurse disponibile, preferințele clientului, ce poate oferi locul în care este organizat evenimentul, bugetul clientului și toți ceilalți factori de care trebuie să ținem cont în organizarea evenimentului.
Tot în domeniul designului floral, ecologia și-a făcut simțită influența tot mai mult în ultimii ani: se trece încet încet la o diminuare a elementelor non-eco-friendly, cum este de exemplu buretele. Am găsit alternative – aici chiar e nevoie de un spirit ușor inovator. Ne străduim să investim în lucruri de cea mai bună calitate, pentru ca oamenii să se poată baza pe acele piese și să le refolosească ei înșiși, ca să reducem risipa și cumpărături de timp binge.
În ce fel criza prin care tocmai trecem a influențat felul în care ne raportăm la inovație?
A fost un push și mai puternic pentru trecerea la e-commerce, pentru cei care nu făcuseră acest lucru. Aș îndrăzni să spun că este ultimul tren, deoarece, tendința era deja de un deceniu, iar un site, un brand, are nevoie de o indexare solidă în Google, iar acest lucru nu se poate face peste noapte.
Digitalul ne-a ajutat enorm să comunicăm cu oamenii, să împărtășim povești, istorii, lucruri frumoase. Dar este adevărat în egală măsură că lipsește interacțiunea umană și acest lucru se resimte și asupra noastră tot mai acut.
Aveam lunar workshop-uri de maxim 12 – 14 persoane, creat mereu în jurul unor stiluri și povești – ne jucam într-un mod foarte teatral și se transformau în seri pline de bucurie. Nu era o parte esențială a business-ului, financiar vorbind, dar era o seva de satisfacție. Și nu, online nici nu se poate compara experiența! De aceea, am refuzat să trecem pe…Zoom cu workshop-urile
Ce proiecte de inovaţie dezvoltaţi în prezent? Ce urmează? Care sunt planurile de viitor?
Acum suntem în mood-ul sărbătorilor de iarnă. Luna decembrie este mereu una aglomerată pentru noi – și ne place! Am dezvoltat portofoliul de produse în ultima lună, introducând și promovând o secțiune de cadouri, torturi, deserturi franțuzești, șampanii și cutii pentru bărbați (ei sunt mereu neglijați) . Am dat o față nouă Home-page-ului de pe www.enrose.ro care să fie și mai prietenoasă pentru clienții noștri. Am introdus încă din primăvară abonamentele lunare prin care livrăm flori săptămânal acasă și o serie de alte beneficii – acestea au avut un ecou minunat la prietenii noștri, chiar și pentru clienții noi au fost o alegere primită cu bucurie.
Încă un proiect nou dezvoltat în vara aceasta – pentru că în trecut nu aveam timp să îl putem realiza așa cum ne doream – este peisagistica atât pentru amenajarea grădinilor, cât și a balcoanelor sau teraselor de bloc. Nu era un domeniu dezolvat în România, ci specific altor țări vestice care pun un accent deosebit pe această latură estetică. Dar iată că pandemia a mai schimbat din mentalități și am pornit și noi în această aventură.
Exemple de bune practici în managementul inovaţiei de la companiile pe care le admiri?
Implicare în CSR. Admir proiectele de responsabilitate socială, de caritate atât la companii din domeniul nostru, dar și din orice altă zonă. Am văzut cât de multă bucurie aduc asemenea proiecte pentru beneficiari și îmi este tot mai clar că dăruind, vei dobândi, ca să citez din Nicolae Steinhardt. Sperăm să pășim și noi, cu enRose, în asemenea proiecte prin care să oferim bucurie și speranță.
Despre Adina Filculescu și enRose
Designul floral implică deopotrivă emoție și rațiune, astfel încât cele două emisfere cerebrale să conlucreze organizat pentru a desăvârși lucruri care ne ancorează în prezent și au toate șansele să ne prefigureze viitorul.
La 33 de ani, tânăra antreprenoare Adina Filculescu se bucură de roadele unei afaceri înfloritoare dezvoltată începând cu 2008. Pasiunea pentru designul floral și atracția față de aerul chic specific franțuzesc, accentuate printr-o eleganță discretă și o doză de creativitate, conturează firesc povestea enRose. De fapt, enRose e mai mult decât o poveste. E o stare, un stil, o experiență, toate acestea regăsite în conceptele de design floral și de eveniment.
Interviul „Constrângerile: motorul inovației într-un business creator de frumos” original poate fi citit și aici.
Sursă: www.marketingfocus.ro
Dalia, vedeta mexicană a florilor de toamnă
Frontpage Article, We Love Flowers